Az én gyerekem

Mit tehetsz szülőként a gyerekedért? Erről van itt szó...

Címkék

Szereted a gyereked?
Félted nehogy elkezdjen drogozni?
Most kaphatsz 7 tanácsot, amik megkönnyíthetik életed!
(emailben küldjük)
Keresztneved:
Email címed:
Bizt. kód:

Mi is az a drog?

2008.05.05. 17:49 - Aggódó

Címkék: drog kábítószer

Kezdjük az elején, mielőtt belemélyednénk a dolgokba.

A drog szót többféleképpen értelmezhetjük, de a mi szempontunkból csak egy jelentése létezik!

A kábítószerek olyan természetes vagy szintetikus (mesterséges) drogok, melyeket kellemes, feldobott érzet okozása miatt fogyasztanak. Rendszeres használatuk általában lelki, testi függőséget, és egészségkárosodást (is) okoz.

A köznyelv általában a kábítószereket hívja drogoknak, és mi is ezt fogjuk drogoknak nevezni.

Más elnevezések: gyógyászati környezetben, fűszernövények...

A bejegyzés trackback címe:

https://azengyerekem.blog.hu/api/trackback/id/tr58455270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Siphersh 2008.05.07. 12:59:07

Heló, Aggódó!

Az biztos jó lenne, ha felelősségteljes szülőként elég lenne egyetlen mondatnyit tudni arról, hogy mi az a drog.

De ha esetleg mégsem elég, akkor szeretném felhívni a figyelmedet a témában legszélesebb körben elismert és leginformatívabb internetes oldalra:

www.erowid.org/psychoactives/psychoactives.shtml

Különös tekintettel az alábbiakra:

www.erowid.org/plants/cannabis/cannabis.shtml
www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml

Aggódó · http://azengyerekem.blog.hu 2008.05.07. 13:19:05

Üdv!

Köszi, ismerem az oldalt régóta.
Tényleg jó lenne, ha 1 mondattal meg lehetne úszni az egészet :)
De azért van ez a blog, hogy belemenjünk a részletekbe, szülői oldalról!

Siphersh 2008.05.07. 14:42:16

Szerintem a családon belül alapjában véve hasonló a dinamikája a drogkérdésnek, mint társadalmi szinten.

Ha sikerül belátható keretek között tartani a témát, ha sikerül kiépíteni az őszinteség, az egy oldalon állás, a problémák és kérdések együttes kezelésének a mentalitását, akkor minimalizálni lehet az egyént (illetve a gyereket) fenyegető veszélyeket, és egyben minimalizálni lehet az esetleges károkat is.

Ha viszont az ember beleesik a tiltás, titkolózás és szembenállás csapdájába, akkor a dolog beláthatatlanná és kezelhetetlenné válik, ami a veszélyek és károk maximalizálásához vezet, és egy viszonylag könnyen kezelhető potenciális probléma egy kezelhetetlen és veszélyes öngerjesztő csapdarendszerré változik.

Persze, ez csak egy leegyszerűsített sarkítás, valójában nem csak ez a két szélsőség létezik. Hasznos lehet megbeszélni a konkrét tapasztalatokat, hogy tanulhassunk egymás hibáiból.

Divine · http://egylelkesznaploja.freeblog.hu/ 2008.05.07. 17:40:51

Hamarabb írok, mint hittem volna. :) Igazából szerintem nagyon elfogult vagy a témában, de egyenlőre még annyira közhelyeket írtál, hogy nincs minek ellentmondanom, de érzem a hozzáállásodon, hogy milyen szemellenzős ember lehetsz. Tulajdonképpen az alkohol is drog, de gyanítom, hogy az ellen nem fogsz kikelni, illetve szerintem te magad is fogyasztod néha. Másfelől szerinted az illegális drogokat fogyasztókkal szemben kialakult sztereotípiákból mi igaz? Kb. annyi, mint az alkoholreklámokból, amikben vidám fiatalokat mutogatnak az agresszív bunkók helyett. Persze igazából mindkettő egy pótlék, és talán jobbik rossz sincs, de amíg ilyen a világ, addig kellenek menekülési útvonalak. Folyt. köv.

Várom további írásaidat.

Aggódó · http://azengyerekem.blog.hu 2008.05.07. 18:13:14

Egyáltalán nem vagyok elfogult.
De mint Te is írtad, még nincs minek ellentmondanod.
Majd lesz!
A vidám fiatalokkal semmi gond nincsen, amíg ésszel csinálják.
De kérdem én, örülnél neki ha a gyereked bárhogyan is csinálná?

Siphersh 2008.05.07. 18:23:04

Hát, valamilyen szinten már a blog címe is egy állásfoglalás.

"Az én gyerekem nem anyagozhat"

Mondjuk nem egyértelmű, hogy pontosan mit akar ez jelenteni.

Azt jelenti, hogy az én gyerekemnek nem szabad drogoznia, mert megtiltottam neki, vagy pedig azt jelenti, hogy az lehetetlen, hogy az én gyerekem egy kábítószeres legyen, mert az én gyerekem az nem olyan?

Divine · http://egylelkesznaploja.freeblog.hu/ 2008.05.08. 10:36:04

Nehéz megmondani, mivel még nincsen gyerekem, mert ahhoz kissé fiatal vagyok. (bár ahányszor nem húztam gumit, már lehetne...) De szerintem ha megtalálja majd a mértéket (ahogy egykor az apja :D), akkor nem lesz gond. Csak a herkától tiltanám, mert az az, aminél senki sem erősebb. Amúgy ez a south parkos forma klasszul önkritikus. "A drog rossz, értem?!" Félek, hogy neked is ez a hozzáállásod. Na várom irományaidat, és azt, hogy vitába bocsátkozzunk, ha szükséges. :) persze a kultúráltság keretein belül, a jótékony balladai/világ hálói homályba burkolózva.

p.s.: te rendőr vagy, ugye, kedves Aggódó?

d 2008.05.14. 12:49:08

Miért lenne rendőr?

Divine · http://egylelkesznaploja.freeblog.hu/ 2008.06.01. 21:53:39

Mittomén. Csapda az egész! :D


süti beállítások módosítása